חדלות פרעון – פשיטת רגל ופירוק חברה

חדלות פרעון – פשיטת רגל ופירוק חברה

בעולם העסקים המודרני, לצערנו, אנשים אינם תמיד מודעים לכל צעד עסקי שהם עושים ומשמעותו הכלכלית, ולעיתים הם, או החברה שבאמצעותה הם פועלים – מגיעים למצב של "חדלות פרעון", כלומר מצב בו הם אינם יכולים לפרוע את התחייבויותיהם הכספיות, הוצאותיהם עולות על הכנסותיהם, והם מידרדרים למצוקה כספית של ממש.

מצוקה כספית זו של יחיד או חברה משפיעה רבות הן על אותו היחיד (נקרא לו להלן: "חייב") והן על בעלי החוב להם אותו חייב לא מחזיר את אשר התחייב לשלם (נקרא לבעל חוב זה להלן: "זוכה" או "נושה").

בסיטואציה זו הן הזוכה זקוק לעו"ד מקצועי בתחום חדלות הפרעון – כדי שעוה"ד ינסה להשיב לו את אשר חייב לו אותו חייב, והן החייב זקוק נואשות לעו"ד אשר יכוון אותו כיצד לעבור את המשבר הכספי אליו נקלע, מבלי שיאבד את כל רכושו, את כבודו ולעיתים גם את המערכות היחסים הקרובות שלו עם בני משפחתו (בן/בת זוגו וילדיו).

משרדנו עוסק שנים רבות בייצוג זוכים ובייצוג חייבים, הן בהוצאה לפועל והן בבית המשפט.

ייצוג זוכה/נושה– משרדנו מתמחה בגביית חובות, בהתאם לחוק, מאת חייבים. אנו פועלים באמצעות ההוצאה לפועל – ראה על כך מאמר נפרד. אנו פועלים ע"י הליכים שונים הנעשים במסגרת הליכי פשיטת רגל או פירוק חברה (כיום ההגדרות שונות בהתאם לחוק החדש - חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי), אנו פועלים גם למכירת נכסיו ע"י הליכי כינוס נכסים. אנו מנסים למקסם את מה שניתן לקבל מאותו חייב שלא משלם את חובותיו.

ייצוג חייב – כאשר מגיע למשרדנו חייב, אדם או חברה, שנקלעו כאמור למצוקה כספית קשה, אנו פועלים באמצעות ההוצאה לפועל (ראה על כך מאמר נפרד), או באמצעות בתי המשפט על מנת לאפשר לחייב להחזיר את החובות מצד אחד, עד כמה שהדבר ניתן, ומצד שני, לאפשר לו חיים בכבוד. אנו בעלי מומחיות רבה ב"סגירת חובות" בהליכי פשרה מוסכמים, ולחילופין ככל ולא ניתן להגיע להבנה ולפשרה אנו ננקוט בהליכי משפט שונים כגון צווי תשלומים, איחוד תיקים (בהוצל"פ) או הליכי פשיטת רגל (בבית המשפט) הנקראים כיום, עם חיקוק חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי – "הליכי שיקום כלכלי".

משרדנו בעל ידע ונסיון נרחבים בתחום, אנו מוכרים בתי המשפט, במשרדים הרלוונטיים (כונס הנכסים הרשמי וההוצאה לפועל), צברנו עם השנים שם של משרד בעל מומחיות רבה בתחום, ולכן לא אחת מתמנים עורכי הדין ממשרדנו ע"י ביהמ"ש בהמלצת כונס הנכסים הרשמי, כבעלי תפקיד מיוחדים (מנהל מיוחד, נאמן, מפרק וכד') בתיקים המתנהלים בתחום מיוחד זה של חדלות פרעון.